Monday, January 2, 2012

Tentang Aku


Alhamdulillah, tahun baru menjelang tiba. Ku panjatkan syukur pada pencipta yang masih memberikan ku kesempatan untuk terus bernafas di buminya. Menghirup udaranya sehingga saat ini. Begitu pantas masa berlalu. Ku hitung-hitung hari, hampir 4 bulan ana di Darus Sakeenah. Sebuah kediaman berwajah tarbiyah. Membawa ukhwah menyemai kasih kerana Allah. Memang sakeenah.. Ketenangan di sebalik lembayung hidayah dan hikmah. Sesungguhnya ku bahagia di sini. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Syukur yang tidak dapat ku jelaskan melalui kata-kata.

Terima kasih ya Allah kerana Kau memberikan aku peluang dan kesempatan ini. Peluang menjadi sebahagian daripada penghuni Darus Sakeenah atau singkatannya Ds. Menjadi sebahagian dari mereka untuk menjuang di jalan-Mu. Sesungguhnya kaulah yang mengerakkan hati ini. Mengilhamkan keinginan ini. Yang menggerakkan aku untuk memilih jalan ini. Aku tahu jalan ini berduri dan payah tapi aku tahu di hujung jalan ini aku bisa temui sesuatu yang tidak mampu dibayar dengan jutaan wang yang manusia miliki. Sesungguhnya aku dambakan redha dan rahmatmu di sepanjang perjalanan kehidupan ini sehingga aku kembali menemui-Mu. Di alam hakiki yang pasti. Kau pernah berfirman, “ sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.” (Al-Insyirah: 5-6). Janji itu pasti. Dan aku yakin dengan janji-Nya. Motivasi dari Allah untuk hambanya. =)

1 JANUARI 2012 ~AyuMe~

No comments:

Post a Comment